.

.

Grant Achatz






1974 yılında doğan şef Grant Achatz, çocukluğunu mutfaklarda geçirdi. Daha sonra Amerika’nın en ünlü aşçılık okulu olan Culinary Institute of America‘da eğitim aldı. Aile işi olan restorancılık ve mutfağa olan tutkusu sayesinde sektörde çok hızlı yükseldi.
2004 senesinde kendi restoranı Chicago’s Alinea‘yı açmadan 1 sene önce dilinde çıkan beyaz bir leke sonucunda diş doktoruna danışan Grant, uykuda dilini ısırdığı için dilinde bu şekilde bir lekenin oluştuğuna dair bir cevap alır.  Ancak 2007 senesinde dilindeki beyaz lekenin büyümesi, acı vermesi ve konuşmasını engellemeye başlaması sonucunda daha kapsamlı bir tedavi araştırmasına girer ve yapılan biyopsi sonucunda 4. derece dil kanseri olduğunu öğrenir.
Şef hastalığını öğrendiği anda ki duygularını  ” Hayatım boyunca mutfakta yaşadım. Yalnızca o da değil yemek yapmaya ve yemeğe duyduğum tutku hayatımın her alanında etkili. Artık bu tutkulara ulaşamayacağınızı bilmek hayatınızda radikal dönemlere neden oluyor” diyerek tarif etmiştir.
Doktorların planladığı tedavi yöntemini duyunca Grant bir kez daha sarsılıyor. Doktorlar dili kesip vücudun başka yerinden aldıkları kas ile %50 ihtimalle 2 yıl daha ömrünü uzatabileceklerini söylediklerinde Grant “ölmekten çok tat alamamaktan korkuyorum” diyerek hayatındaki mutfak tutkusunu tekrar belirtiyor. Grant Achatz  sonunda dilini kestirmek yerinde Chicago Üniversitesi‘nde radyasyon ve kemoterapi tedavisini tercih ediyor. Bu tedavi sonucunda Grant kanserden kurtulmuş ama tat alma yeteneğini tamamen kaybetmiştir. Grant tat alamama duygusunu “hiçbir tat alamamak korkunç bir duygu çünkü yaşamak için yemek zorunda olduğunuzu biliyorsunuz buna rağmen benim için yemenin hiç bir anlamı yok. Düşünün ki ağzınıza bir parça vanilyalı dondurma alıyorsunuz ama hiç tadı yok.”
Grant’ın hastalığı gerileme sürecindeyken yavaş yavaş tat alma duygusu da geri gelmeye başlamıştır. Değişik tatları ayırt etmeye teker teker başlamıştır. Grant bu süreç için de; ” Her şeye yeniden başladım. İlk aldığım tat şekerdi. Resmen yeni doğmuş bir bebek gibi acıyı, tatlıyı,ekşiyi birbirinden ayırt etmeyi öğrendim ve bunları yaşarken sadece 32 yaşındaydım.” Grant, bu tecrübenin kendisini çok iyi bir şef yaptığını ve değişik tatların ahenklerini daha iyi bildiğinin altını çiziyor.
Grant Achatz @ Alinea
Bu trajik olayı atlatan başarılı şef, 2008 yılında James Beard Foundation tarafından Amerika da ki “en iyi şef”ilan edildi. Hala Chicago’da ödüllü restoranı Alinea da çalışmalarını yürütürken bir yandan da yeni restoranı Next için dünyaya tanıtıyor.



Kaynak: http://www.usla.com.tr/

No comments

Powered by Blogger.